Przegląd przydatnych gadżetów dla osób lubiących ćwiczyć w nocy

Przegląd przydatnych gadżetów dla osób lubiących ćwiczyć w nocy

Każdy człowiek ma swój rytm dnia. Niektórzy z uśmiechem na twarzy zrywają się rano z łóżka i od razu mają w sobie niespożyte pokłady energii. Z kolei inni ożywiają się dopiero wieczorem. Warto o tym pamiętać podczas planowania treningu. Jeżeli po obudzeniu ostatnią rzeczą, o której się marzy jest zestaw ćwiczeń, to nie ma sensu się do tego zmuszać. Wieczorny, a nawet nocny wysiłek okazuje się równie opłacalny.

 

Życie w zgodzie z zegarem biologicznym

 

Trening zawsze powinien sprawiać przyjemność, a wywieranie presji na siebie może dać więcej złego niż dobrego. Jeżeli wczesne wstawanie oznacza spory wysiłek dla organizmu, to naprawdę nie warto jeszcze dodatkowo męczyć się ćwiczeniami. Lepiej w spokoju wypić kawę i powoli wejść w rytm dnia. Jednak to nie może być wymówką, aby całkowicie zrezygnować z aktywności fizycznej. Ćwiczenie przed snem świetnie podkręca metabolizm, uelastycznia stawy, a ponadto korzystnie wpływa na nocny wypoczynek. Dlatego należy dopasować porę na trening do zegara biologicznego. Aktywność wtedy, kiedy jest chęć, czas i dobre samopoczucie z pewnością da efekty.

 

Na jaką aktywność się zdecydować?

 

Wbrew pozorom osoby lubiące ćwiczyć w nocy nie muszą za bardzo się ograniczać. W ostatnich latach nawet niektóre kluby fitness są otwarte przez całą dobę. Można tam zatem pójść zarówno o północy, jak i koło piątej rano. Ważne tylko, aby zachować odpowiedni rytm dobowy, w którym nigdy nie zapomina się o wypoczynku (a w zasadzie o śnie). Druga ważna kwestia to wybór ćwiczeń idealnie dostosowanych do możliwości, ale i osobistych preferencji.

 

  • Ćwiczenia na zewnątrz

Panie, które lubią biegać, nie muszą z takiej aktywności rezygnować po zmroku. Nocne bieganie pozwala się wyciszyć. Trzeba jedynie pamiętać, że z reguły wtedy spada temperatura, więc dobrej jakości i przewiewne bluzy damskie bywają równie niezastąpione jak wygodne buty. Przydatnym gadżetem jest także latarka czołowa, szczególnie gdy tereny biegowe mają kiepskie oświetlenie. Czołówka do biegania ma dodatkowy pasek, aby podczas intensywnego ruchu nie zsuwała się z głowy. To dobry pomysł również dla rolkarzy, podobnie jak smartwatch czy opaska fitness.

 

Można też wskoczyć na rower, pamiętając oczywiście o kasku, rękawiczkach rowerowych, oświetleniu, ale i bidonie z wodą. Ciekawą propozycją są także świecące wentyle bądź opaski odblaskowe, aby być widocznym dla innych osób.

 

  • Ćwiczenia w pomieszczeniu

Do wyboru są tak naprawdę dwie opcje. Niektórzy decydują się pójść na siłownię lub do klubu fitness, inni ćwiczą w domu. Dla tych pierwszych przydatnym gadżetem jest niewątpliwie torba sportowa, w której można zmieścić ręcznik, koszulkę na zmianę czy butelkę z napojem. Organizm rozgrzany po treningu trzeba też dobrze ochronić przed nocnym chłodem, więc i w tym przypadku dla pań niezawodne się okazują ciepłe bluzy damskie, a dla panów bluzy męskie.

 

Z kolei osobom ćwiczącym w domu na pewno przydaje się mata, a także hantle czy ekspander. Konieczne jest też dobranie odpowiedniego stroju sportowego, który nie krępuje ruchów – zapewnia swobodę i bezpieczeństwo.

Dom